09 juli, 2011

Het eerste ei is gelegd

Van mijn uitdaging (tasjes wegwerken) is het eerste deel af! Zoals ik in het berichtje hiervoor al schreef, is Joline volgende week jarig. Vandaag zijn ze (Joline, zus, en zwager) op vakantie gegaan, en komen pas na haar verjaardag terug. Dus moest de verjaardagsjurk af zijn. Ook had ik nog wat andere kleren geknipt klaar liggen, welke ik ook heb weggewerkt (en gisteren gelijk mee heb genomen zodat ook die mee konden op vakantie).

De verjaardagsjurk: hiervoor heb ik het patroon Miley van Tuci gebruikt, en me daarbij laten inspireren door Lantana (zij maakt echt schitterende jurken, voornamelijk met Feliz en Miley, maar ook andere patronen).


Als verjaardagscadeau maakte ik een Mega Mindy pyjama. De borduur komt van 'help, mijn moeder borduurt', waar veel leuke borduurfreebie's te vinden zijn. De tekst komt uit een slaapliedje van de eerste (?) Mega Mindy CD. Voor het shirt heb ik de Svenja gebruikt, en voor de pyjamabroek een legging uit de Ottobre 6/2010.


Ook maakte ik nog een soort 'Sneeuwwitje' jurk. Maar eigenlijk zijn de kleuren de enige overeenkomst met de echte Sneeuwwitje jurk. Deze is van tricot gemaakt, door het patroon Leni te verlengen. Ook hier heb ik iets aangepast, i.p.v. een V-hals heb ik er een ronde hals van gemaakt.


Tot slot maakte ik onderstaande set. Het rokje (Röckchen, van de Farbenmix CD) en de bolero (E-book Sweet Toni) had ik al een tijdje geknipt liggen. Ik twijfelde erg of ik (qua tijd) er ook een topje bij zou maken. Uiteindelijk heb ik gisteren aan het einde toch besloten ook die nog te maken. Hierdoor is de afwerking niet geheel perfect (het borduren duurde ook langer dan ik had gedacht), maar hij ziet er erg leuk uit. Voor dit mouwloze shirt gebruikte ik het patroon van Antonia.


Joline heeft weer genoeg nieuwe kleren voor de vakantie, alles wat voor haar geknipt klaar lag is nu af! Op naar de volgende projecten. Als ik dit tempo vol blijf houden, ben ik ruim voor 1 augustus klaar...

Groeten, en nog een fijn weekend iedereen, Nienke

1 opmerking:

  1. Wat heb je ineens weer superveel gemaakt! Joline zal waarschijnlijk op reis vertrokken zijn met een overvolle valies :-) Je hebt echt heel mooie dingetjes gemaakt!

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...