30 april, 2011

Foto's!

Zoals beloofd, hier dan foto's van wat ik de laatste dagen voor mezelf heb gemaakt. Als eerste een Imke blousje van Mamu Design samen met het overslagvestje uit de laatste Ottobre Women.

Om de Imke naar mijn zin te krijgen, heb ik wel het een en ander moeten aanpassen. Tijdens het passen bleek dat de bovenkant te wijd, maar de onderkant juist te strak was. De bovenkant heb ik aangepast door achter nog een tunneltje te maken met wat extra elastiek. Onderaan heb ik de zijnaden losgetornd en aan beide zijden een spietje ingezet, zodat de blouse wel mooi om mijn (brede...) heupen valt.
Ook het overslagvestje heb ik aangepast. Volgens het patroon lag het rugpand schuin op draad, maar ik heb (eigenwijs als ik ben) middenachter toch tegen de stofvouw gelegd (scheelde weer een naad). Hierdoor lopen de strepen op mijn rug mooi door, maar op mijn armen in de lengte i.p.v. de breedte (daar moet ik nog wel aan wennen). Verder heb ik alle zomen afgewerkt met een rolzoompje, en i.p.v. strikbanden knoop ik de panden aan elkaar (zoals bij een bolerovestje). Hierdoor zat het vestje zo in elkaar.

Ook maakte ik een Antonella voor mezelf, met driekwart mouw. Lekker bij normale temperaturen in deze tijd van het jaar.


Zoals gewoonlijk ben ik weer met veel projecten tegelijk bezig (zie ook rechts bij mijn naailijstjes). Ik heb nog een Antonella (met korte mouwen) bijna klaar, met daarbij net zo'n overslagvestje als hierboven. Ook heb ik een rok voor mezelf bijna klaar.
En voor Borgero is het helemaal ernstig met de half af kledingstukken... Ik moet ook wel bekennen dat, doordat ik moeilijk klanten vind, ik ook minder gemotiveerd ben om de projecten af te maken. Terwijl het juist zo leuk is om kinderkleding te naaien... Aan de ideeën ligt het niet, die heb ik genoeg.

Voor morgen vast een fijne zondag. Het wordt vast weer lekker weer.

Groeten, Nienke

6 opmerkingen:

  1. Ik vind het wel een supermooi setje geworden, de Imke met het vestje!!! En het shirt is ook leuk.
    Groetjes, Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi zeg.En tja dat is een voordeel van zelf naaien,je kunt het helemaal aanpassen!Jij ook fijne dag morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuke dingen heb je gemaakt! Het setje met de Imke en het vest staat ook erg mooi bij elkaar! Handig he, als je je kleding kunt afstemmen op je eigen maten :)
    Ik kan me ook helemaal voorstellen dat je enthousiasme minder wordt als de verkoop niet echt van de grond komt.
    Groetjes Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie set, met de Imke! Heel chic! Maar ook jouw Antonella vind ik heel erg mooi geworden (mooi stofje heb je ervoor gebruikt)

    groetjes en succes bij alle volgende projecten (want ik zie dat je een heel lange lijst hebt :-) )

    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige set en shirt heb je gemaakt.
    Heerlijk dat je alles zelf zo kunt aanpassen.
    Succes met je andere projecten.
    Bij mij is het net zo erg ik durf al geeneens meer een lijstje te maken:-)

    Groetjes Arjanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Arjanne,
    Ik maak bewust een lijstje, zodat ik weet waar ik mee bezig ben en niet ineens projecten totaal over het hoofd zie. Ook geeft het rust in mijn hoofd als ik het op een rij zie staan. Tot slot maak ik een lijstje om voor mezelf duidelijk te maken dat ik niet met nieuwe dingen moet gaan beginnen (helaas wil dat nog wel eens mislukken...)
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...