18 augustus, 2012

Eerste herfstkleding voor Joline

Zoals de titel al zegt, is de eerste kleding voor de herfst af. Al zou je met het weer van dit moment hier totaal geen behoefte aan hebben.... Veel te warm om eigenlijk ook maar iets aan te hebben... Maar voor de zomer zijn er al genoeg kleren, dus die maak ik dit jaar niet meer.

Als eerste maakte ik een Unella tuniek, in het begin nog zonder shirtje te gebruiken, en als het frisser wordt met een longsleeve eronder. Erbij maakte ik de broek van abacadabra 132, maar omdat ik ook bezig ben met de tuniek van hetzelfde abc nummer, staat deze niet uitgebreid op de foto.



Al heel lang (ik geloof al sinds Sinterklaas 2010) ligt de Odillia rok te wachten om een keer gemaakt te worden. Daarmee heb ik veel te lang gewacht, want wat een leuke rok om te maken! En ook helemaal niet moeilijk. Dit is nou met oprecht een ballonrok, wat gaat er een hoop stof in zitten. Maar ik heb me heerlijk uitgeleefd met restjes, zodat ook de kleine stukjes katoen eens gebruikt worden. Ook het shirt bestaat uit allerlei restjes (tricot). Het patroon komt uit Ottobre 1/2008. Ondanks dat ik zoveel verschillende stofjes heb gebruikt, vind ik het toch een mooi geheel geworden en ook niet te druk.



Nou, dan ga ik vanavond nog even verder met naaien, hopelijk is het niet te warm (was het vanmiddag wel, om überhaubt iets te doen).
Alvast een fijne zondag allemaal,

Nienke

1 opmerking:

  1. Ideale tuniek, kan nu al lekker gedragen worden zonder shirt en wordt het frisser, hup longsleeve eronder en klaar ben je.

    Mooi stofje!

    Ja, de Odilia is een aardige stofverwerker, maar ik heb bij de Quiltversie ook aardig wat restjes weggewerkt, die te klein waren voor het één en te groot voor de restjesbak van de kids.

    De setjes zullen Joline prachtig staan.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...