31 december, 2010

Vanalles voor mezelf

De afgelopen weken heb ik meerdere dingen voor mezelf gemaakt. Alleen vergat ik er steeds een foto van te maken. Dus nu laat ik alles maar tegelijk zien.



Ik begon met een jurkje aan een bestaand T-shirt. Onderaan dit T-shirt waren gaatjes gekomen tijdens het wassen. De onderkant heb ik er vanaf geknipt, en daaraan een rokdeel vast gemaakt. Voor erbij maakte ik ook nog een bolero van dezelfde stof als de rok.
Daarna maakte ik een trui en een tuniek / jurk, beiden van gebreide stof. De trui is van een patroon uit een Knip van een aantal jaar geleden, alleen dan iets aangepast. Ik heb de decolleté verhoogd, die was bij het patroon erg laag, en in plaats van een band onderaan, heb ik het patroon iets verlengd. De tuniek komt uit de bijlage van Knip oktober 2010, maar deze valt zo lang uit dat ik hem ook als jurk kan dragen.
Tot slot ben ik afgelopen week bezig geweest met twee patronen van Mamu Design: de Katrin en de Ulla. Dit zijn mooie basispatronen, daar komen zeker nog meer jurken of shirts van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...