13 september, 2011

Ik zal weer eens wat bloggen

Oeps... Ik heb de laatste tijd wel vanalles gemaakt, maar vergeet het helemaal op mijn blog te zetten. Dus hierbij mijn creaties van de afgelopen tijd.

Voor Joline maakte ik onderstaand setje. De bovenkant van de jurk komt van Katrin (Mamu Design). Aangezien de jurk is gemaakt van een jurk die ik eerder voor mezelf maakte (maar uiteindelijk toch niet tevreden over was), is de rok daar een overblijfsel van. Het vestje dat ik erbij maakte is Pia (Farbenmix), gemaakt van fleece.



Voor mezelf maakte ik twee tunieken. Die vind ik zelf erg fijn dragen, en leuk op een strakke (tricot) broek. De bruine is naar het patroon Gitta (Farbenmix). Hiervoor heb ik wel bij het knippen gelet op mijn heupwijdte en die extra cm's erbij geknipt. De zwart/grijze is het patroon Ulla (Mamu Design). Dit patroon maakte ik vorig jaar ook al eens. Nu heb ik hem iets korter geknipt, en valt hij erg mooi. Dit patroon is ook zeker een favoriet bij mij.



Tot slot nog een 'rats flats' tasje. Eigenlijk heet het patroon Ratz Fatz (een freebie van Farbenmix), maar omdat het zo inelkaar zit noemde ik het steeds rats flats. Binnenin maakte ik een rits en een klein zakje, zodat ik het tasje makkelijk op kan vouwen en in mijn handtas mee kan nemen. Dat gaat me een hoop plastic tasjes schelen! Toen mijn moeder het tasje zag, bestelde ze er ook gelijk eentje (voor Sinterklaas, maar ik denk dat ze hem al eerder met haar verjaardag krijgt).



Verder ben ik op het ogenblik weer met meerdere projecten tegelijk bezig (het zou ook eens niet zo zijn...). Voor de bruiloftkleding schiet ik voor Joline al aardig op. Voor mijn zus moet ik nog flink aan de bak. Ook ben ik nog met een (gewone) jurk en een setje (rok + shirt) voor Joline bezig. Een tweede setje voor Joline is ook al in mijn hoofd aan het ontstaan. Voor mezelf heb ik ook nog een aantal dingen geknipt klaar liggen.

En dan is er morgen weer het Stoffenspektakel, al ligt het wel aan het weer of ik ga of niet. Dan zal ik ook wel weer aardig wat lapjes inslaan. Een 'boodschappenlijstje' heb ik al gemaakt.

Groeten, Nienke

1 opmerking:

  1. Wat heb je veel mooie dingen gemaakt..ha ha en de rats flast tas..grappige benaming.Je gebloemde tuniek vind ik echt superrrr.Enne niet teveel kopen morgen hoor!(grapje,veel plezier!)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...