22 december, 2012

Veel gemaakt, dus ook veel foto's

De afgelopen weken heb ik weinig geblogd, maar wel veel gemaakt. Even mijn schade inhalen dus...

Als eerste een trui/shirt voor Joline. Het shirt van dit setje was veel te klein geworden, maar paste qua breedte nog goed. Ik ben mijn restenbak in gedoken, en heb hem met wat boorden verlengd. Nu is het een lekker warm shirt voor de komende winter geworden. Uiteindelijk bleek de col te strak te zitten. Die heb ik open geknipt en er een kraag van gemaakt, die te sluiten is met kamsnaps. Deze aanpassing staat helaas niet op de foto.

 

Vervolgens maakte ik een moeder - dochter trui. Hiervoor gebruikte ik het patroon van abacadabra 28, een oud patroon en daardoor ook erg wijd. Hierdoor past mijn zus in maat 152, voor mezelf (wat eerst de bedoeling was) was de bovenwijdte gewoon te breed. Voor Joline nam ik voor de breedte maat 116, en voor de lengte ben ik tussen maat 128 en maat 140 in gaan zitten. Op de foto staat de trui voor Joline, maar de trui voor mijn zus ziet er hetzelfde uit.



Voor mijn neef (zelfde generatie, dus geen 'tante zeggertje'), die morgen 11 jaar wordt en helemaal gek is van draken, maakte ik onderstaand shirt. Wel lastig om te bepalen welke maat je dan nodig hebt, maar ben uitgegaan van wat standaard is voor deze leeftijd (maat 146/152). Ik heb het patroon Zoe van Farbenmix gebruikt, en hoop dus maar dat het past.




Tot slot twee tricot jurken voor mezelf. De eerste is een verlengde Shelly (ebook van Farbenmix), de tweede is een combinatie van shirtpatroon Antonella (Farbenmix) en jurkpatroon Katrin (Mamu Design). Ik vind dit een fijne combinatie, welke ik al eerder heb gebruikt. Één van deze jurken zal ik tweede kerstdag dragen, ik weet alleen nog niet welke. De jurk voor eerste kerstdag is nog in de maak, ik hoop dat het nog gaat lukken (bij het passen vandaag viel de hals erg wijd uit, dus daar moet ik wat aan veranderen).






Nog een prettig weekend iedereen, en sterkte met de kerstvoorbereidingen.

Nienke

2 opmerkingen:

  1. Erg leuk geworden allemaal, je bent wel heel druk geweest.
    Prachtig ook de draak op het shirt, hopelijk past alles.
    De jurken voor jezelf zijn erg mooi geworden.
    Fijne kerstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat heb je gigantisch veel gemaakt! Die truien vind ik echt super! Ik denk dat Kyana daar ook wel zou voor vallen :-).
    Ook je kleedjes zijn heel mooi geworden.

    Voor jou ook, prettige feestdagen.
    Heel veel groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...