16 april, 2013

Aan de haak

Naast het naaien, ben ik de laatste tijd ook druk aan het haken. Het begon met de gelukspoppetjes en dierenhangers van Annemarie Arts (ik heb hier nu 3 verschillende boekjes van). Voor mijn zwager en mijn zus hun verjaardag haakte ik voor allebei dan ook zo'n poppetje (los geld geven vind ik altijd zo saai).



 Verder zag ik een tijdje terug bij Stip & Haak een heel leuk nieuw patroon uitkomen: Schaap Suusje. Ook het patroon van Kater Theo vond ik erg leuk. Deze laatste heb ik ook al gehaakt voor mezelf. Suusje is wat moeilijker, omdat daar lastig garen voor wordt gebruikt. Ik heb dan ook besloten ander garen te gaan gebruiken (ben al wel bezig), en het garen dat ik heb gekocht voor een (gebreide) sjaal te gaan gebruiken. Want met zulk pluizig garen kan ik niet haken. Kater Theo mag ik binnenkort nog een keer gaan haken voor een vriendin, zij vond hem zo leuk dat ze garen kocht en ik hem nog een keer mag haken. Maar hier dus mijn eigen versie:



En voor Joline haakte ik maar liefst 2 knuffels: een beer (patroon vond ik op internet, weet niet meer waar) en Stitch (gratis patroon van Raverly). Met Stitch was ik vorig jaar al begonnen, maar dan zonder patroon. Dat ging niet werken, dus ik was erg blij toen ik dit patroon vond (en Joline ook, zij is helemaal idolaat van Stitch).



Ik begrijp alleen nog niet zo goed waarom Joline zo blij is met Stitch, haar bed ligt er mee vol...



Nienke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...