12 april, 2013

Het einde van een tijdperk...

Het einde van een tijdperk, dat kun je het wel noemen. Want, zoals het er nu voorstaat, sluit na de zomervakantie hier in het dorp de peuterspeelzaal. De organisatie waar de peuterspeelzaal onder valt, kon de kosten niet meer dekken, waardoor ze zich genoodzaakt voelden om de deuren te sluiten. Eigenlijk zou dat al aan het begin van het nieuwe jaar zo zijn, maar de gemeente heeft dit weten te rekken naar het einde van het schooljaar. Maar helaas moesten de vaste leidsters al wel per 1 april naar hun nieuwe werkplek (andere peuterspeelzalen), en moest er van hen afscheid genomen worden. Ik was al 2,5 jaar vrijwilligster daar, en heb besloten om gelijk met hen afscheid te nemen (de laatste maanden, zonder een vaste leidster, daar zag ik een hoop stress uit voortkomen). Dus zo kwam er ook voor mij een einde aan een tijdperk.

Voor de collega waar ik iedere donderdag middag mee samenwerkte, maakte ik een zakdoekentasje en een sleutelhanger. Aan de sleutelhanger maakte ik een gelukskaboutertje (wat verwijst naar de naam van de peuterspeelzaal: Pinkeltje) en een zakje voor het boodschappenkarretje. Deze foto is niet nieuw, die liet ik in mijn vorige post ook al zien:

 
 
Verder maakte ik voor beide leidsters een poppenhoekpakket, bestaande uit een handtas, twee poppenjurkjes, een keukenschort, ovenwant en pannenlappen:





Fijn weekend allemaal! Nienke

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke dingen heb je weer gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn "fijne" afscheidskadootjes zeg! Wel jammer dat zoveel dingen sluiten in de kleine kernen he?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer dat de speelzaal sluit. Je hebt wel hele leuke afscheidspakketten gemaakt. De leidsters zullen op de nieuwe groep telkens herinnering aan je hebben en de kindjes hebben een leuke set om mee te spelen.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...