26 april, 2013

Zomergarderobe voor mezelf

Al een tijdje terug ben ik begonnen met kledingstukken voor de komende zomer te maken. Maar eigenlijk heb ik een best wel volle kledingkast. Daarom ben ik eerst maar eens mijn kast uit gaan ruimen, en heb uiteindelijk vier vuilniszakken met kleding weggedaan. Ook heb ik een stapel kleren aan de kant gelegd. Nu pas ik ze niet meer, maar hopelijk over een tijdje wel weer (ik ben begonnen met afvallen, tot nog toe ben ik al 4 kilo kwijt!).
Maar om weer terug te komen bij mijn zomerkleding, hiervoor heb ik gekeken welke kleuren mij goed staan, en wat ik goed kan combineren met wat er al in mijn kast hangt. Uitgangspunt werden de kleren die ik in maart van mijn moeder kreeg (voor mijn verjaardag, de traditie om met onze verjaardagen nieuwe kleren te krijgen is bij ons gewoon doorgegaan nadat mijn zus en ik het huis uit gingen).

 
 
 De volgende kleuren probeer ik in mijn garderobe te verwerken: donkerblauw, kobaltblauw, (fel)roze, grijs en wit/ecru. Ik maakte voor mezelf alvast twee shirts en een jurk. Het ene shirt is een knoopshirt uit de laatste Ottobre Women. Het andere shirt is model Dana van Mamu Design. De jurk komt uit de Knip van april 2010. Eigenlijk had dit patroon mouwtjes, maar toen zat de jurk veel te strak. Ik heb ze er maar weer uitgehaald, zonder mouwtjes zit de jurk wel goed. Er liggen nog meer projecten te wachten om gemaakt te worden: een tricot jurk, een katoenen jurk, nog een shirt, een zomerjas en een handtas. Ik ben dus nog wel even bezig...




Tot slot wil ik ook nog even reclame maken voor mijn zus. Zij maakt op de computer de mooiste creaties met foto's (digitaal scrappen). Ik had gevraagd of ze iets moois voor mij wilde maken, dat ik dan in de woonkamer kan ophangen. Samen zijn we tot het volgende eindresultaat, wat ik vervolgens op linnen heb laten afdrukken. Het bord waarop mijn klok hangt is nu ineens veel minder kaal (al moest ik eerst even wennen aan het formaat)



Alvast een fijn weekend, hopelijk minder grauw dan dat het nu is. Af en toe komt het met bakken uit de hemel. Ik vind het wel zielig voor al die kinderen die bezig zijn met de Koningsspelen, maar misschien hebben ze de activiteiten naar binnen kunnen verschuiven.

Nienke

5 opmerkingen:

  1. Leuk! Hoe valt het knoopshirt van de Ottobre? Ik vind hem heel leuk, maar ook een beetje bang dat het meer op "positie"-mode lijkt... of is dat onterecht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het knoopshirt geen 'positiekleding'-beeld geven. Maar ik vind (door mijn peerfiguur) shirts die boven smal en onder wijd zijn juist fijn.

      Verwijderen
    2. tx voor je antwoord! Van een plaatje is het vaak lastig te beoordelen, vandaar mijn vraag.... wellicht ga ik hem dan over een tijdje toch ook maar maken :)

      Verwijderen
  2. Wat heb je leuke kleding voor je zelf gemaakt zeg! Het knoopshirt vind ik ook erg geslaagd. Maar het eerste setje ziet er ook geweldig uit. mooi hoor!

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben jij lekker bezig voor je zelf. Mooi knoopshirt, de kleur is ook prachtig en het jurkje met het stipje is een snoes van een jurkje!! Ook leuk te combineren met een wit bolerootje als het wat frisser is.

    Hahaha, leuk de traditie doorzetten van nieuwe kleding van je moeder ook al ben je uit huis!!

    Succes met je lijstje met projecten, hahaha

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...