08 april, 2013

Stipjes, Aapjes, en Taschenspieler

Zoals ik in mijn vorige berichtje al aangaf, zou ik snel weer foto's laten zien van gemaakte creaties. Nu is het een week later, niet echt snel natuurlijk, maar hier zijn ze dan (voor een deel).

Als eerste is de give away verzonden en ontvangen. Daniëlle: veel plezier ermee! We gaan vast mooie creaties uit het boek op je blog zien verschijnen.



Voor Joline maakte ik jurkje Lena, uit het boek 'Zelfgemaakte kleertjes'. Een erg mooi boek, waar ik vast nog wel meer kledingstukken uit ga maken. Jurkje Lena vind ik trouwens ook voor mezelf erg mooi, nu nog op zoek naar een vergelijkbaar patroon in mijn maat. Het bovenstuk was erg makkelijk te doen. Bij het splitje in het onderpand heb ik wel zitten hannussen. Het ging al fout bij het inknippen, waarbij ik per ongeluk ook een stukje in het achterpand knipte, oepsie. Dit heb ik opgelost door aan de bovenkant 1,5 cm eraf te knippen. Hierdoor werd het jurkje wel iets korter, maar dat heb ik weer opgelost door aan de onderkant een rimpelstrook te naaien (waardoor de jurk ook weer ietsjes langer werd). Maar het splitje zelf vond ik ook lastig om erin te zetten, en de plaatjes in het boek vond ik ook niet echt duidelijk. Blijkbaar ben ik erg visueel ingesteld, fotohandleidingen vind ik toch het makkelijkst bij het volgen van een werkbeschrijving (en anders doe ik het op mijn eigen manier). Zo'n splitje ga ik maar eens oefenen op naailes, misschien dat het dan de volgende keer wat makkelijker en nog netter gaat.



Samen met Joline ben ik op Goede Vrijdag naar het stoffenspektakel geweest. Joline koos 3 tricots uit, 1 daarvan heb ik alweer verwerkt. Het werd weer een jurkje, dit keer Sabrina van Mamu Design (geïnspireerd door het patroon Sunje wat je de laatste tijd veel ziet). En van het reststukje(samen met een ander reststukje) maakte ik nog een shirt: Mia van Tuci.





Voor mijn verjaardag kreeg ik een tegoedbon voor Kleurenmix. Hiervan kocht ik (o.a.) de nieuwe Farbenmix CD Taschenspieler. Wat ik altijd zo leuk vind bij Kleurenmix, is dat Lilian altijd iets extra's meestuurt. Maar dit keer zat er een extra extraatje bij, met een briefje: nog gefeliciteerd met je verjaardag. Zo leuk, nog heel erg bedankt Lilian!



Van de CD heb ik nu twee 'tassen' gemaakt: Pik (een zakdoekentasje) en Schwarz (een beautycase).
Pik maakte ik voor een collega, omdat we allebei afscheid namen bij de peuterspeelzaal.



Schwarz is eigenlijk een beautycase, maar is bij mij omgedoopt tot kamsnapscase.


Zo, dat waren weer heel wat foto's. Binnenkort laat ik ook nog mijn andere creaties zien, die ik maakte voor het afscheid van de peuterspeelzaal.

Een fijne week (met lekker weer?), Nienke

3 opmerkingen:

  1. Wat heb je al weer veel gemaakt zeg! De Lena is mooi geworden. Goed opgelost door er een rimpelstrookje aan te stikken.

    Leuke kamsnaps-case :) Ideaal alles bij de hand.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, Het jurkje is heel mooi geworden. Voor de split, kijk je even naar mijn blog. Daar staan er fotoos van de handleiding. Ik wens je nog heel veel plezier met het boek. Ondertussen is er een tweede boek in de maak en die zal gaan tot 12 jaar. HIj verschijnt hier in Belgie begin september.
    grtjs
    Catharine

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...